Monday, July 12, 2010

Satu Pemergian..

Asslamualaikum..
macam da lame jugak x update..
last weekend sangat busy ulang alik ke Prince Court.
tetapi semuanya berakhir semalam selepas Maghrib, Kak Na telah pergi buat selama lamanya.
Alhamdulillah..sempat juga bersama hingga ke saat akhir pemergian, dan sempat sedekahkan bacaan Yasin untuk mengiringi pemergian ke Rahmatullah..

Lebih setahun lalu Kak Na pernah ade 1 ketumbuhan di muka yang dianggap seperti jerawat batu, tetapi mengambil masa yang sangat lama untuk sembuh.
waktu tu, xde sesiapa syak itu ketumbuhan yang boleh membawa maut. tetapi sudah ketentuan Allah SWT, ketumbuhan yang di sangka jerawat batu itulah sebenarnya punca sel kanser itu wujud.langkah pertama diambil dengan melakukan permbedahan untuk membuang sel cancer di belah kiri, malangnya 2 minggu selepas pembedahan, sel cancer merebak ke kanan pula.
terlalu besar ujian buat kak na sehingga dia tak nak melakukan pembedahan yang ke dua.cukup dengan bertahan dengan ubat ubatan.

akhirnya setelah beberapa ketika menderita breast cancer,dan beratus kali agaknye berulang alik hospital, untuk kemo, ubat dan macam2, rasenye tidak perlu untuk meratapi pemergian melainkan berdoa semoga kak na tenang di sana. lagipun selama ni lagi kerap menangis melihat kesakitan yang di tanggung, lagi seksa melihat pelbagai jenis ubat yang perlu diambil..

mungkin nanti anisah akan merindui keramahan kak na, mungkin nanti sunyi tanpa keceriaan kak na, tp anisah redha kehilangan seorang insan yang sangat baik hati. kami akan sentiasa ingat segala permintaan kak na untuk menjaga anak anak dengan baik.

SEMOGA TENANG DI SANA DAN ROH DICUCURI RAHMAT.
AL FATIHAH..






4 comments:

myQza said...

Siapa kak na? kakak kamu?
Al-Fatihah dan takziah!

CiK Jue aka ibu FarisYah said...

salam..perkenalan..salam takziah moga rohnye dicucuri allah..aminnnnn

diriku said...

semoga rohnya dicucuri rahmat..

Miss Anisah said...

sI tEDI : kak na tu wife cousin sy..
kami rapat. so pemergian dia sgt dirasa..

JuE-aNNa FaUZiE : waalaikumsalam..amin...

diriku: amin..