Friday, October 15, 2010

Aku Cinta Dia

"Katakanlah kepada wanita beriman, hendaklah mereka menahan pandangannya dan memelihara kehormatannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasan kecuali yang biasa nampak daripadanya..." (Surah an-Nur : ayat 31)

He: awak tengah buat ape tu anisah?

Me: bace novel untuk mengisi mase lapang..tu je yang saya rase nak buat sekarang..
He: novel ape yang awak bace? hari hari saya call awak duk bace novel, tak abes lg ke?
Me: saya ade stock novel yang banyak la..
He: suka beli novel? nanti saya bawak awak pegi beli novel.
Me: eh..takpe la..saya da ade banyak stock novel, tak payah beli pun, semua amik kat rumah Kg. Baru. Nanti da abes bace pulangkan la kat tuan dia.. :-)
He: untung la macam tu.. why not u buat review novel yang u bace tu.. at least bole i tau novel ape yang u bace..

(haih..pakcik ni..kejap awak kejap u kejap anisah..masih takde panggilan yang permanent untuk aku ke? sampai aku pun kejap i, kejap saye, kejap anisah..hmm... tapi nak stick nama ANISAH je bile cakap dengan dia sekarang..lebih mesra kot..)

Me: review?
He: ye la...dari u bace sorang sorang, share la dengan orang.. dengan i ke...
Me: ok la..nanti anisah buat review, anisah cerita kat blog.. jangan lupa baca tau..
He: la...ingat u nak bagi review kat fon. kat blog? rajinnye achu nak menaip..
Me: eh...bile anisah rajin je la..bukan sekarang...
He & Me: bla bla bla....


so sekarang Anisah terajin la pulak..
novel yang sedang dibaca sekarang,
"AKU CINTA DIA"
bukan cinta 'he' tadi tu ye..mintak dijauhkan..haha..
walaupun katanya, dia boleh buat i jatuh cinta kat dia..
pergh...gile confident awak ni ye!
Jodoh..Ajal Maut di tangan Allah SWT...
kita manusia yang tak mampu nak menolak suratan Illahi..
:-)

Novel Aku Cinta Dia ni memang kisah cinta jugak la.. tapi tak terikat kepada manusia.. jalan cerita yang menceritakan tentang perempuan liar yang pernah buat maksiat. biase la. zaman sekarang, minah rempit la..bohsia la..lari dari rumah la..macam macam...

tapi novel ni tak terikat dengan kisah jiwang jiwang je. banyak tentang keagamaan jugak. bile bace boleh dijadikan renungan jugak...yang penting, novel ni menarik.. kalau da bace, mesti tau jalan cerita dia macam mana.. if tak tau, boleh je gi kedai buku and beli.. murah je pun...
hehe...

kisah cinta dia pulak agak malu malu tapi mahu..comel je..
tahniah buat Sharifah Abu Salem. walaupun novel ni da keluar setahun lepas, tapi anisah baru je bace..maklum la..da lame retire dari dunia novel2 ni..tak sempat..
sekarang ade supplier, boleh la sambung!
hehe..


No comments: