Sunday, July 31, 2011

Bila Tiba Masanya, Kita Tak Mampu melawan Takdir...

Terlebih dahulu, Saya ingin mengucapkan selamat menyambut bulan Ramadhan kepada semua umat Islam di mana jua anda berada...

Alamak!!! Ikut skrip..kuang3...

Seriously, tak rasa macam esok dah start Ramadhan pun.. Nape yer? Busy sangat ke sampai rasa macam ni? Or ini ke Ramadhan terakhir? Ya Allah.. Panjangkanlah umurku agar aku cukup amal ku sebelum nyawaku di tarik balik oleh malaikatMu...

InsyaAllah esok aku tidak akan sia siakan Ramadhan yang penuh kemuliaan ni.. Sewaktu jariku sedang menaip, seorang hamba Allah telah kembali kepada yang kekal pada awal pagi tadi.. Memang sungguh tak menyangka tentang pemergian insan itu, tetapi yang hidup perlu redha dengan ketentuan yang telah tersurat sejak azali..

Jadi dengan tak menyangka, aku berada di sini menyambut Ramadhan petang ini, walaupun dalam suasana hambar.. Cuma doa yang mampu mengiringi insan yang pergi tadi.. Semoga, Ramadhan kali ini, aku menjadi insan yang lebih berguna dan taat tanpa meninggalkan amalan yang datang hanya setahun sekali.. InsyaAllah... Aku cuba tak melepaskan keindahan dan keberkatan Ramadhan tahun ini..

Buat insan yang telah pergi, AL FATIHAH dariku.. Semoga engkau ditempatkan dikalangan hambaNya yang soleh.. AMIN....

No comments: