Friday, November 04, 2011

Myvi Yang Dah Hancur

Rabu lepas, I dah post gambar si Myvi dalam Wordless Wednesday dan ramai yang bertanya tentang kereta ini.. Hari ni I akan membuka cerita tentang Si BKP..


12 Oktober 2011..
Kemalangan berlaku di KM45.7 Lebuhraya Kuala Lumpur Karak dekat Bukit Tinggi. 

macam ni lah rupa Myvi masa I pergi tengok kat Balai Polis Bentong. I pergi tengok dalam gelap malam malam sementara menunggu En. Hubby membuat report kt situ. Sewaktu kejadian, Myvi En. Hubby dipandu oleh anak buah En. Hubby dalam perjalanan dari Kuala Terengganu ke Bangi bersama mak, kakak, dan seorang lagi anak buah En. Hubby. Masa tu, mereka pulang ke kampung untuk menjemput mak En. Hubby untuk meraikan konvokesyen anak buah En. Hubby di UTP pada Ahad berikutnya.


Gambar di tempat kejadian pun dah ada di SyokDownload dan muka depan Harian Metro. I pun dah tengok jugak dari kamera seorang saksi.. Cuma tak perlu la share semua kot.. Biarlah dalam koleksi I je..



I dan En. Hubby tak kisah pun pasal Myvi yang dah jadi macam ni.. Memang bukan salah mereka. Lagipun kita perlu redha bila perkara sebegini berlaku. Walaupun kita sudah cukup berhati hati, kesilapan orang lain juga boleh menyebabkan kejadian ini.

Punca kemalangan bermula apabila sebuah Wira di lorong paling kanan dari arah Kuala Lumpur tak sempat membrek ketika land rover menukar ke lorong tersebut. Kesan perlanggaran dua buah kenderaan tersebut menyebabkan Wira terbang ke laluan bertentangan dan menghempap Myvi yang sedang dipandu anak buah dari arah Karak.

Macam tu lah. Kita berhati hati macam mana sekali pun, kalau benda yang dah tersurat berlaku, tetap akan berlaku. Hanya kita yang tak tahu bila dan apa yang berlaku sehingga ia terjadi..

Cuma sekarang, I doakan anak buah dan kakak cepat sembuh.. Semoga semuanya kembali normal. Bagi pinjam untuk anak buah tu biasa la. Janganlah rasa bersalah bila kereta dah rosak. Kita perlu tolong orang bila mereka memerlukan.. Harta boleh cari, nyawa yang melayang tu tak ada siapa yang boleh gantikan.. Alhamdulillah... Syukur... Bila masih ada 3 yang selamat.

Insan yang pergi dalam kemalangan itu I dah blog kan sebelum ni. Dah 23 hari kejadian ini berlaku.. Al Fatihah.

1 comment:

nora rashid said...

oo...eksiden yg kat bukit tinggi tu ke??..saya dok bentong...pagi hr kjadian member2 yg bagitau...

al fatihah buat yang telah pergi :(