Thursday, December 22, 2011

Iskh!! Dia Ni Kan..... Perangai macam ni pun ada jugak..

Demam yang melanda semakin teruk je. Ubat dah dapat.. Itu pun salah kasi kot.. Cakap pasal salah ni, Geram je dengan doktor tu.. I demam, sakit kepala dan selesema.. Tapi kenapa I dapat ubat demam dengan batuk??? Erm.. Sape boleh jawab?? Ubat batuk tu boleh mengurangkan selesema dan sakit kepala ke? Tak pernah tahu pulak.. Whatever....

 Tapi kan, jumpa doktor ni buat I geram jugak. Doktor yang I jumpa semalam jela.. Ada ke patut, nak berlagak depan pesakit.. Dah nak manopous ke tengah period pain???

 Kisahnya..

 Miss Anisah: doc, arini saya dah tak pergi kerja.. Boleh saya nak dapatkan MC?

Doktor: kalau awak nak MC awak kena jumpa saya siang tadi..

Miss Anisah: saya dah cuba pergi klinik siang tadi. Tapi semua klinik area rumah saya tu tutup. Saya pulak tak larat nak drive jauh jauh sebab sakit kepala. Lagipun saya tak tahu jalan area Nilai ni. Klinik panel pun saya tak tahu kat mana.


Doktor: itu bukan MASALAH saya. Kalau awak nak MC, awak kena cari panel terdekat siang tadi.

Miss Anisah: saya dah pergi.tapi klinik di Salak Tinggi semua tutup.. saya sakit kepala, badan saya menggigil gigil, macam mana saya nak drive jauh jauh untuk cari klinik. Saya tunggu la kawan saya balik kerja baru saya pergi klinik.

Doktor: itu bukan MASALAH saya kalau awak tak boleh pergi klinik. 

Miss Anisah: macam ni la doktor, saya bukan nak sangat MC, saya boleh je ambik EL.. Tapi saya nak surat doktor untuk mudahkan saya ambik EL. Tolong bagi surat.. Lagipun memang saya berniat nak EL je dari siang tadi. Tapi saya datang sini sebab nak ubat.

Doktor: mengikut rekod awak ni, awak baru lagi datang buat rawatan.

Miss Anisah: iyer doktor.. Baru baru ni saya jatuh. Kaki saya sakit. Dan saya pergi klinik bukit jelutong. Ada apa apa masalah?

Doktor: sebab tu saya taknak bagi MC..

 Miss Anisah: .............( lol~)

 [macam la aku MC sebelum ni kat bukit jelutong tu.last aku pergi klinik sebelum sakit kaki pun 6 bulan lepas..whatever la doctor.tak ketagih mc la..]

 Bila balik rumah, I baru perasan, ubat yang I dapat tu UBAT BATUK??!! Mana ubat SELESEMA???? Sengal la doktor..

No comments: