Wednesday, March 13, 2013

Sabar

Menjadi ibu sesungguhnya perlu,
SABAR
SABAR SABAR
SABAR SABAR SABAR

Dalam situasi aku, status ibu tiri. Perlu lebih sabar dan berhati hati. Mulut.. Tangan dan segala perbuatan perlu dijaga. Lagi lagi dengan anak yng semakin meningkat dewasa.

Seharusnya pergaduhan diantara anak anak tak perlulah masuk campur. Tapi ibu mana yang tahan kalau berjam jam bergaduh disebabkan duit. Haihh.. Kecik kecik lagi dah bergaduh disebabkan duit.

DUIT.. Adik beradik pun sanggup bergaduh. Pisau kat dapur pun sanggup nak pergi ambik. Zaman aku kecik dulu, bila bergaduh adik beradik, dan ibu masuk campur cakap 'mak nak bagi pisau satu sorang bergaduhlah dan bunuhlah kalau dah tak sayang. Mak tak sanggup dah dengar anak anak mak bergaduh.' Waktu tu, terus anak anak mak berhenti bergaduh.

Masalah budak budak sekarang bersemangat pulak nak bergaduh bila disuruh ambik pisau. Budak budak sekarang atau mereka je?

SABARLAH.. aku hanya ibu tiri. Dan jangan terlalu masuk campur. Nanti aku akan menjadi singa yang nak telan orang kalau sabar terhilang dari aku. Bukan senang untuk mendidik anak yang sebelum ni mereka tak pernah ada aku seterusnya nak mengikut rentak aku..

1 comment:

Anonymous said...

Hi I am so glad І found yοur site, I гeally found yοu bу
erroг, while I was seаrching on Aol for something else,
Nonetheless I am here now and ωould just likе to saу
kudos fοr a tгemendous post and a all round enjoyablе blog (І
alѕo lovе the theme/design), Ι don’t hаνе time to browse it all аt the moment but I have
booκ-maгked it and alsο inсluԁed your RSЅ feeds, so when I have time
I will be bасk to гead much more, Please
do keep up the superb јo.

Also vіsit mу blοg pоst: Seo Firm Dallas