Thursday, March 06, 2014

Next EDD?


Salam Khamis..
Owh.. ade next EDD??
Yup..

For second pregnancy ni tak pernah lagi diceritakan kat sini. Tak sempat nak bercerita. Rasanya kali ni memang tak plan sangat untuk menambah ahli keluarga. Tapi rezeki yang Allah beri kat kita tu, kita perlu terima dengan hati terbuka. Bayangkan.. Ramai orang yang nak sangat sangat rezeki anak. Tapi tak dapat pulak. Kita yang dapat ni perlulah bersyukur. Kita tak tahu apa yang Allah dah tetapkan untuk kita.

Bayangkan di usia Adam Isyraf 1 tahun 3 bulan dah dapat adik. Macam mana nak melayan ke dua dua nanti. Alhamdulillah.. Encik suami memang seorang yang sangat membantu. Segala urusan Adam Isyraf, dari awal pagi sampai tidur malam dia uruskan. Mummy adalah tempat Adam Isyraf gomol gomol dan muah muah je. So takde la berat dan terbeban jiwa mummy dalam menjaga Adam Isyraf. 

Jujurnya, esok cukup 7 bulan pregnancy, tapi satu benda pun tak prepare lagi untuk second baby. Dah buat 3D scan. Dah tau lelaki ke perempuan tapi macam tak berapa nak percaya. Hahaha.. Boleh ke macam tu? Baju baju Adam Isyraf pun tak boleh nak turunkan kat adik. Sebab dia still pakai baju dia waktu dia dalam pantang dulu.. Kejam mak dia!! Eh.. Takde la kejam.. Tapi memang beli baju besar. Dia memang muat sampai hari ni. Lagi lagi badan yang tengah susut akibat melasak ni. 

Kesimpulannya, memang adik dia nak kena shopping baru lah. Kalau kain bedung kain barut ke selimut tu boleh la diturunkan. Baju ajela nak kena baru. Tapi takpe. Small matter. Esok ade Baby Fair kat SACC. Akan ku ke sana!

3 comments:

Fifi Nadhrah said...

salam kenal dari fifi.. fifi due minggu depan.. cadar tilam pon dalam plastik tak basuh lagi.. hahaha..

Anisah Abdullah said...

Salam fifi.. Agaknya 2nd pregnancy memang macam ni kot. Ala kadar jer.. Baby 1st je excited..huuu

Husna Yusof said...

alhamdulillah baby kan rezki kan, kak nak tanya, buku pink ni kalo pregnant, dh brape bulan baru kene buat?