Thursday, June 03, 2010

Cuti Sekolah Datang lagi..

hai..macam nk mengeluh pun ade bile pikir bab cuti ni..mmg da AL da approve.tp mane bole blk kampung.huhu..sebabnye, mak x kasi balik, alasan, baru je lagi balik last month..mak marah sbb travel sorg2.ngn flight pun mak ckp x payah jgk? hmmm...ape gune MAS bg tiket murah2 utk anak mak ni..adoi.payah betoi..kalau camtu, mak kawinkn jela anak mak ni, baru la blk kampung berteman.huhu..

ingat senang ke kawin, lg payah tu..lg besar tanggungjawab..bole ke nk pikul??

cakap bab kawin pulak, cuti skolah ni lg 2 org kawan mase skolah dulu akan ke jinjang pelamin.tahniah la kawan2ku..da nk jd suami dan isteri org da..diri sendiri ble pulak eh..bile tgk kawan2 kawin, ade anak2 comel teringin lak nk kawin cepat2.tp sape nak jd pengantin lelaki..boyfriend pun xde..huhu..peminat tu ramai la.(perasannye)....

kata orang, menyayangi insan yg mencintai kita lebih baik dari mencintai insan yg blum tentu bole menyayangi kita.pasti dia akan jaga kita dgn baik hingga ke akhir hayat. semua ni da berlaku disekeliling aku. bkn aku x nampak kesudahan dia.bahagia je.alasan yg diberikan, dia mampu menyayangi orang yg mencintai dia walaupun hati dia x pernah mencintai pasangannya.cinta x boleh dipaksa tp rasa sayang boleh di semai atas perasaan tanggungjawab.erm..berat tu ble bercakap tentang cinta..mampu ke aku..so, jalan terbaik, berdiam diri, biar masa yg menentukan. kepada Allah kita meminta, kepada Dia juga kita berserah. cume aku berharap, berilah aku insan terbaik utk membimbing dan menjaga aku dan anak2 nnti..ai..btul2 mcm ayat pasrah la pulak.huhu..
err..no comment..


huh! ape yg da berjela ni????
rasenye td nk ckp pasal cuti ngn wedding kawan2 je..
ok lah, anisah nk ucap SELAMAT PENGANTIN BARU...

Semoga kalian akan bahagia ke akhir hayat dan dikurniakn anak2 yg soleh..AMIN...

No comments: