Thursday, May 10, 2012

Birthday Treats by En. Hubby

10 Mei 2012
erk!! 24 tahun.. Dah bertambah lagi setahun umur.. tapi apa nak kesah.. AGE.. is just a number...tak gitu? apapun, ini tahun terakhir menyambut hari lahir berstatus BUJANG.. lagi 17 hari untuk menuju alam baru.. Ready ke? Hohoho...

terlebih dahulu, Anisah  nak ucapkan terima kasih kepada semua yang memberi ucapan.. Tak sangka korang ingat birthday kiter.. Kiter memang hidden tarikh lahir kiter kat facebook.. Tapi tetap ada yang ingat.. Fahimi ngan Fauziah.. Insan pertama yang wish.. Tak kira En. Hubby la.. Dia dari semalam tanya nak hadiah apa.. 

Malam ni, En Hubby bawak makan kat Mr. Steak House Laman Seri.. Dia suruh pilih.. Tapi memandangkan ini birthday I, I tak suka meminta sesuatu.. I lebih suka kalau orang yang nak belanja tu decide.. Bukan apa.. Kita tak tahu budget yang dia nak spend untuk kita.. Kang demand kang, susah lak.. Tak tahu apa yang ada dalam fikiran orang.. Bila dengan En. Hubby pun sama la jugak.. Birthday i, biar dia yang decide.. Birthday dia, I decide je nanti.. 



Jadi I makan la Rib Steak.. Tak best mana pun.. Liat.. Lagi sedap kalau dapat makan T Bone Steak kat Laman Grill berdua duaan macam dulu... 


Haa.. Gambar gambar ni I cilok dari FB Mr Steak House je.. overall, makanan kat sini sedap la jugak.. Tempat pun best.. Boleh la kalau nak pergi bawak family makan kat sini.. Kalau berdua, Laman Grill lebih baik.. Hohohoho...

Sebenarnya kan mood I agak spoil la siang tadi.. I mengharapkan En. Hubby tahu apa yang patut dia buat untuk birthday I kali ni.. Tapi sama je.. Hasil dia, mood I yang pergi.. Penat je meluahkan perasaan panjang lebar kat dia last year.. Masuk telinga kanan, keluar telinga kiri jugak rupanya.. Pelupa.. Lelaki ni sama je.. Kalau bercinta zaman monyet ke kera agaknya dah lama bergaduh.. Tapi sekarang... Kesabaran dan sifat berdiam diri lagi tinggi dari sikap melenting lenting macam dulu dulu.. 

Cuma dia bawak keluar makan dengan family.. Okay lah.. Dengan family pun dengan family la.. Sambut dengan family lagi baik kan.. Tapi bila nak sambut birthday berdua? Memang berdua takkan ada untuk kita la kan... En. Hubby, awak patut beri masa untuk kita.. BERDUA.. Takkan saya tak boleh nak merasai situasi tu.. Takkan masa cuti sekolah je.. Cuti sekolah pun belum tentu lagi untuk kita.. Weekend balik kampung.. Weekdays kita kerja.. Tak boleh ke... Hanya untuk beberapa jam dalam sebulan.. Tak banyak pun yang saya mintak.. Takkan la masa nak mengorat je luangkan masa sehari seminggu untuk saya? Dah dapat.. Buat tak ingat pulak segala janji.. Manisnya janji lelaki... Kalau nak dikira rajuk saya tentang hal ni, dah lama dah.. Tapi ini adalah saya.. Merajuk akan ter'okay' bila saya meluangkan masa bersendirian dan meluahkan perasaan pada benda yang tak mampu menjawab.. Senang.. Takde sesiapa mendengar.. Takde sesiapa peduli perasaan saya.. 

Saya tak suka gaduh.. Saya lebih suka senyum.. Saya tak menangis kat depan.. Saya suka memendam hingga keluarkan air mata.. Jangan biarkan semua tu berlaku dalam diri saya k.. 

I LOVE U Wankay.. Thank you for birthday treats tonite... I appreciate even i'm not really enjoy.. One more thing, I takkan menuntut hadiah melainkan u sendiri berikan.. Cuma hadiah birthday adalah sesuatu untuk dijadikan kenangan.. Bukan sesuatu yang akan habis dan dilupakan ditelan masa..


TYVM!

No comments: